יתרונות וחסרונות של סוככים לעומת רשתות צל

צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם!

אנחנו חיים במדינה שהשמש בה מורגשת מאוד לאורך רוב ימות השנה. מצד אחד היא מספקת לנו אור בשפע וגם חמימות שבזכותן אפשר לבלות בחוץ כמעט כל הזמן, אבל מצד שני כולנו גם מודעים לנזקים שעלולה לגרום חשיפה מופרזת לשמש. בהתאם ישנו ביקוש רב למוצרי הצללה שונים – וגם עולה השאלה מה עדיף, רשת צל או סוכך.

סוככי צל

המאפיינים הייחודיים של כל סוגי הסוככים

כדי לבצע השוואה נכונה בין סוככים לבין רשתות צל כדאי קודם כל להבין מהם המאפיינים של כל סוגי הסוככים הקיימים.

סוג נפוץ אחד הוא המרקיזה. זהו למעשה הסוכך ה"קלאסי" והוא מתאפיין במבנה של קשתות מתקפלות. שלד סוככי מרקיזה עשוי מאלומיניום ועליו מלבישים בד דראלון או שמשונית. המרקיזות מתאימות במיוחד למרפסות יחסית קטנות שרוצים לבלות בהן גם בשעות שיא השמש, ועוד מקום שבו תמצאו את הסוג הזה של הסוככים הוא החלונות הקטנים, כשבמקרה זה המטרה היא הצללה יעילה.

סוג שני הוא הסוכך הקבוע. סוככים אלה מתאימים לכניסה לבית פרטי וזאת משום שהם מספקים הגנה לדלת וגם לבני הבית מיד כשיוצאים ממנו או רגע לפני שנכנסים אליו. השלד של סככות צל קבועים הינו מברזל והכיסוי עשוי דראלון, שמשונית, סנטף או פוליגל.

עוד קטגוריה של סוככים שכדאי להכיר היא סוככי זרועות. היתרון העיקרי של סוכך זה הוא היכולת לכסות שטח יחסית גדול כמו למשל מרפסת שמש, והחיסרון הבולט הוא שאין לו את היכולת לשאת עליו כמות גדולה של מים ולכן בחורף נדרש קיפול של הזרועות ובעצם סגירת הסוכך, גם באמצעות וילונות שיעזרו להצללה.

מתי כדאי להשתמש ברשת צל?

רשתות הצללה הן הפתרון המתאים כשהשטח שאותו רוצים לכסות גדול מאוד. אם למשל יש לכם גג בשטח 50-60 מ"ר, רשת תספק את ההצללה הטובה ביותר במחיר הנמוך ביותר. גם לגינה גדולה רשת צל היא הפתרון המומלץ ועוד מקומות שבהם תמצאו רשתות הצללה הם חצרות של בתי ספר ובריכות שחייה מכל הסוגים.

בנוסף ליכולת לכסות שטח רחב במיוחד, ישנו עוד יתרון והוא המחיר. עלות ההצללה בדרך זו יחסית נמוכה.

על מה חשוב להקפיד כשבוחרים פתרון הצללה?

בין אם בחרתם רשת צל לגינה ובין אם אתם זקוקים לסוכך זרועות למרפסת השמש שלכם, בכל מקרה חשוב להקפיד על מספר דגשים כשבוחרים פתרון הצללה.

ראשית, ההתקנה חייבת להיות מקצועית. העיגון של הסוכך לקיר או של הרשת הוא נקודה קריטית, ואסור להתפשר על בטיחות ועל איכות בנקודה זו.

שנית, כדאי לנצל את המגוון הרב של האפשרויות לטובת מציאת האופציה המתאימה לכם ביותר. כך למשל עבור רשתות הצללה ישנה בחירה לגבי מידת הצפיפות של הרשת – שאותה בוחרים בהתאם למידת ההצללה הנדרשת. שפע האפשרויות מקנה לנו בחירה גם לגבי האסתטיקה של הסוכך או הרשת, וגם זה שיקול שתמיד כדאי לקחת בחשבון.

ראו גם: פרגולות חשמליות | פרגולות

המשך בקריאה: << מגוון פתרונות הצללה למרפסתהאם רשת צל מספקת הצללה מלאה? >>

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם!